fbpx
logo
Skanderborgvej 232, 2.
8260 Viby J
(+45) 36 97 00 80
mail@nord-ad.dk
Følg os

4 tips til at øge din virksomheds omsætning

4 tips til at øge din virksomheds omsætning

Det er snart 2019, og det betyder nye målsætninger for din virksomhed. En af dine målsætninger omhandler uden tvivl din virksomheds omsætning. Hvordan kan omsætningen øges i forhold til sidste år? Her finder du fire tips, som du kan have med på tegnebrættet, når din virksomhed prøver at lægge en strategi med henblik på en øget omsætning for det kommende år.

Skab flere leads

Der findes mange forskellige metoder, hvorpå du kan skabe flere leads for din virksomhed. Hvis du spørger de fleste marketing-bureauer, så er svaret helt enkelt; du skaber flere leads online.

At skabe flere leads online kræver at du i højere grad fokusere på SEO, Google Ads og annoncering på sociale medier. Du kan skabe nogle organiske eller ”gratis” leads ved at optimere din hjemmeside, så den er tilpasset til søgeord, som dine bruger, når de skal finde dit produkt. Hvis din virksomhed ikke er online endnu, så skal du sørge for at købe et webhotel. Derfor er det en god ide at undersøge, hvor du kan finde de billigste webhoteller. Du kan sammenligne prisen på forskellige webhoteller, hvis du klikke her.

Du kan også skabe flere leads ved opsætte online annoncering, der er rettet imod din målgruppe. Hvis du ikke allerede arbejder med Google Ads og annoncering på sociale medier, så er det vejen frem i dag.

Øg din konverteringsrate

Når du begynder at skabe flere leads, så skal du også have dine besøgende til at konvertere. I den forbindelse skal du fokusere på nogle tydelige CTA’er (call-to-action), så dine kunder ved, hvad de skal gøre.

Derudover skal du forsøge at splitteste dine annoncer med forskellige budskaber og billeder. Derefter skal du analysere dig frem til, hvilke af dine annoncer, der performer bedst. Sørg for at slukke de annoncer, der ikke performer optimalt, så du ikke brænder dit markedsføringsbudget af.

Du skal også opstille retargetingflows, som sørger for at ramme kunder, der f.eks. har forladt kurven uden at foretage et køb.

Du skal også sørge for at analysere alt din data gennem Google Analytics, som et ekstra lille tip. Der kan du bl.a. se, hvilke af dine markedsføringskanaler, der performer bedst.

Gå efter mersalg

Der er mange måder, du kan skabe mersalg på. Hvis du fokuserer på at skabe et mersalg online, så kan du evt. komme med forslag til produkter, der vil være oplagt for kunden at købe.

Hvis man f.eks. har købt en iPhone, så vil du være oplagt at forslå kunden at købe et cover eller skærmbeskyttelse. På den måde kan du øge den gennemsnitlige ordrestørrelse, hvilket øger din virksomheds omsætning.

Effektiviser den daglige drift

Hvis du kan organisere din virksomhed, så skaber det værdi og løfter din bundlinje markant. Men hvordan kan du organisere din virksomhed, så den daglige drift bliver effektiviseret. Et godt bud er et ERP system. Et ERP systemhjælper dig med at holde overblik over lønninger, forretningstransaktioner, bestillinger og meget mere.

Et ERP system er med til at minimere administrationen og forhindrer dobbeltarbejde: Desuden får du også et større overblik og indsigt i din virksomhed, hvilket øger medarbejdernes produktivitet og din omsætning. Hvis du mangler et ERP system, så klik her.

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar