fbpx
logo
Skanderborgvej 232, 2.
8260 Viby J
(+45) 36 97 00 80
mail@nord-ad.dk
Følg os

5 fif til Facebook

5 fif til Facebook

5 fif til Facebook

Facebook kan være et rigtig godt redskab til at få dit budskab ud til de rette mennesker. Men det kræver en indsats hvis du vil tiltrække og fastholde dem på siden. Her får du fem fif til at opbygge en god Facebook-side.

1. Professionelle billeder

Coverfoto og profilbillede skal afspejle, at du driver en professionel virksomhed. Vælg nogle gode billeder – få eventuelt taget nogle nye. Du kan også få udarbejdet et coverbillede specielt til formålet. Det er vigtigt, at billederne har de rigtige mål, så de tager sig bedst muligt ud:

Profilbilledet skal være mindst 180×180 pixels.
Coverbilledet skal være 851 pixels bredt og 315 pixels højt. Sørg for, at det fylder mindre end 100 kilobytes.
Du kan læse meget mere om detaljerne her

2. En god beskrivelse

Lav en overskuelig og velformuleret beskrivelse af din virksomhed, så de besøgende ikke er i tvivl om, hvad I laver. Tilføj gerne et link til din hjemmeside sidst i teksten.

3. Få et personligt link

Sørg for at få et godt link – eller URL, som det hedder – til din Facebook-side. Vi har for eksempel en Facebook-side for et af vores magasiner, Magasinet Boligforbedring. Den skal naturligvis have en URL, der hedder www.facebook.com/magasinetboligforbedring og ikke www.facebook.com/12354g89ffs8krj897997, som Facebook automatisk ville kalde den.

Det er vigtigt, at du sikrer dig den rette URL, så snart du opretter din side. Ellers risikerer du, at andre snupper den for næsen af dig. Samtidig er det også mere praktisk og ser mere professionelt ud, når du i dit markedsføringsmateriale linker til en forståelig adresse i stedet for en gang volapyk.

OBS! Facebook kan kræve, at du har 25 følgere, før du kan få en personlig URL.

Se her hvordan du får en personlig URL.

  1. Gå til Facebook.com/Username
  2. Vælg profilen eller Facebook-siden, du gerne vil lave et personligt link for
  3. Skriv det brugernavn, du ønsker

4. Skab interesse med billeder

Opdatér din side med lidt billeder af dine produkter eller noget arbejde, du er særligt stolt af. Så er der lidt indhold for folk at kigge på, og du viser samtidig, hvad netop din virksomhed kan tilbyde.

5. Nå ud til din målgruppe

Konkurrencer kan være gode til at få gang i din Facebook-side. Folk er nemlig ofte villige til at like og dele opslag, hvor der er en gevinst på højkant. Når først dine opslag bliver delt, vil kendskabet til din side sprede sig som ringe i vandet. Hvis én person liker eller deler dit opslag, bliver det synligt for vedkommendes venner, og hvis de så igen liker eller deler, kommer det endnu længere ud. Kan du se fidusen?

Annoncering er en anden metode til at nå ud til din målgruppe på Facebook. Du kan for eksempel lave et sponsoreret opslag. Måske kender du dem fra din egen nyhedsstrøm på Facebook? Det er små opslag, der bliver vist mellem dine venners opdateringer. De er målrettet til lige præcis dig, ud fra kriterier som alder, by, beskæftigelse, interesser m.v. På samme måde kan du målrette en annonce for din virksomhed mod lige præcis den målgruppe, du gerne vil ramme.

Bonus – et ekstra tip til dig!

Vi håber, du har fået inspiration til at oprette din egen virksomhedsside på Facebook. Men måske mangler du lidt mere hjælp til at komme i gang? Så sig til! Vi kan hjælpe dig med at oprette siden, justere billederne til den rigtige størrelse, og hvad du ellers har brug for.

Kontakt multimediedesigner Charlotte Kløppel på ck@nord-ad.dk eller 36 97 00 92.

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar