fbpx
logo
Skanderborgvej 232, 2.
8260 Viby J
(+45) 36 97 00 80
mail@nord-ad.dk
Følg os

7 grunde til at digital markedsføring er alfaomega

7 grunde til at digital markedsføring er alfaomega

Ifølge Smartinsights er kun det omkring 50% af alle organisationer, som har en tydelig defineret digital markedsføringsstrategi. Med en bedre digital forståelse og praktisk, vil du kunne tage kvantespring i forhold til dine nærmeste konkurrenter. I denne artikel vil vi præsentere 7 grunde til, hvorfor det er alfaomega at have en skarp og defineret digital markedsføring.

1. Dine kunder er digitale
Ifølge en undersøgelse fra Danmarks Statistik har 97% af alle danskere internetadgang i hjemmet i form af en computer, mobiltelefon eller tablet. Især i Danmark giver det god mening at fokusere på online markedsføringsstrategien, da de danske forbrugere er nummer 2 i Europa til at handle på nettet med hele 3,5 mio., danskere, der handler på nettet i landet. Det er derfor utroligt vigtigt, at du er synlig og tilstede på de kanaler, dine kunder dagligt befinder sig på.

2. Sociale medier
I forlængelse af at dine kunder i dag er primært digitale, er de sociale medier blevet en afgørende annonceringskanal. At bruge sociale medier til reklamesatser er både billigere end de traditionelle reklameformer, men det gør også at dit virksomhedsbudskab hurtigere vil blive spredt igennem de aktive mediebrugere. Hele 67% af den danske befolkning er på Facebook, og derfor er dette medie den primære annonceringsplatform, som du burde have styr på.

  1. Få en top-of-mind placering
    De fleste købsprocesser starter med en søgning på Google, og med en veludviklet digital strategi sikrer du, at det er netop DIN virksomhed, som kunden møder, uanset hvilken platform, kunden befinder sig på. Dette skaber harmoni for kunden, da det er den samme modtagelse de møder på tværs af de forskellige online medier.

    4. Målbar performance
    Online markedsføring har den fordel at dine kampagner og reklameindsatser er målbare, hvilket giver dig mulighed for hele tiden at optimere din online strategi således at du opnår en omfattende synlighed, der endeligt leder til en forøgelse af konverteringer. Med en veludviklet digital strategi får du også gratis data omkring kundeadfærden på dit site, og dette leder videre til det næste punkt.

  2. Mulighederne med Retargeting
    Din indsamlede information omkring dine kunder, gør det muligt for dig at målrette din online markedsføring meget specifikt i forhold til dine kunders søgeadfærd. Grundpillen i konceptet ”Retargeting” er at kunden gentagne gange eksponeres for produkter eller ydelser, som de i deres historik har vist interesse for. Dette øger konverteringsraten og din ”Click Trough Rate”.

    5. Identificering af kunderejsen
    Den digitale marketingsstrategi hjælper din virksomhed med at identificere kundens vigtigste touchpoints. At kunne identificere kunderejsen er altafgørende i forhold til være på forkant med at være tilstede på de kanaler, man naturligt ville møde kunden.

  3. Troværdighed
    Ved at være tilstede i det digitale billede er det nemmere at opbygge en høj troværdighed. Spashop.dk har implementeret Rich Snippets på forsiden af deres website, for at vise potentielle nye kunder de fremragende anbefalinger, tidligere kunder har givet dem. Rich Snippets er Googles værktøj til dig, som ønsker at skille dig ud fra dine konkurrenter, og tiltrække de købedygtige kunder.
  4. Få en tredjeparts mening
    Især kvinder lægger stor vægt på anbefalinger fra andre relevante og autoritære mediebrugere, der har kendskab til området. Ved at have en veludviklet digital strategi kan du få youtubere eller bloggere, der interesserer sig for din produktkategori til at udtale sig positivt om dit produkt. På quinde.dk kan du læse meget mere om shoppetendensen netop nu, og hvor du skal lægge dine kræfter henne i forhold til digital markeføring af dit produkt.

    Overordnet set vil en velstruktureret og grundig digital markedsføringsstrategi skabe en større trafik og synlighed i det overkommunikeret produktmarked.

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar