fbpx
logo
Skanderborgvej 232, 2.
8260 Viby J
(+45) 36 97 00 80
mail@nord-ad.dk
Følg os

Derfor har SEO og Google Adwords betydning for din bundlinje

Derfor har SEO og Google Adwords betydning for din bundlinje

’Jeg googler det lige!’ er efterhånden standardreplikken, når vi skal blive klogere på noget: Hvor finder jeg en god fysioterapeut? Hvad går der i biografen for tiden? Hvilke vinduer giver minimalt varmetab? Hvis det findes, findes det på Google

Google er suverænt vores bedste ven, når vi søger efter svar. Derfor er der gode penge i det, hvis Google foreslår din hjemmeside, når der søges efter produkter eller ydelser, som du kan matche. Når Google peger på dig, kan det nemlig mærkes både på trafikken på din hjemmeside og på din synlighed overfor din kundemålgruppe – to faktorer, som har stor betydning for din bundlinje.

Google har forskellige parametre til at vurdere, hvilke websider der er mest relevante for bestemte søgninger. Og Google er – som enhver god ven – ikke fedtet med at komme med gode råd. Oftest servicerer Google os med intet mindre end 10, 14 eller 20 sider fyldt med kvalificerede bud på, hvor vi kan finde det, vi søger. Men lad os se realiteterne i øjnene: Der er stort set ingen, der finder dig, hvis Google har placeret dig på side 2 eller endnu længere omme i søgeresultaterne.

91,5 % af alt den trafik, der dirigeres ud til hjemmesider på baggrund af en Google søgning, lander på de hjemmesider, der er placeret på side 1. Typisk vælger 30-40 % at klikke sig ind på det site, der står som det øverste resultat på side 1. Står du som nr. 2, vil du sandsynligvis kunne regne med at 15-20 % klikker sig videre til din hjemmeside. Så kort sagt: Jo højere oppe på side 1 du får dig placeret, jo bedre.

Det er ikke nok bare at have en hjemmeside

Det hjælper ikke noget at have verdens bedste hjemmeside, hvis der ikke er nogen, der finder den. SEO og Google Adwords er de vigtigste værktøjer til at sikre dig, at dine kunder får øje på din hjemmeside, når de søger efter services og produkter, som du tilbyder.

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, eller på dansk: søgemaskineoptimering. SEO er et samlet udtryk for alt det, du kan gøre for at blive mere synlig i søgemaskinernes organiske (ikke betalte) søgeresultater. Teknisk set handler det om, at du optimerer din hjemmeside, så den imødekommer de kriterier, som Google udvælger sine søgeresultater efter. Med den rette indsats vil du over tid kunne overhale dine konkurrenter og opnå en bedre rangering i Googles søgeresultater. Med andre ord betyder SEO, at du har fuldt fokus på at øge din hjemmesides synlighed for at tiltrække flere besøgende. Ovenikøbet besøgende, der oftest er langt i deres beslutningsproces om at købe.

Du kan også opnå synlighed igennem Google Adwords, som er en annonceringsplatform, der sikrer dig en placering helt i toppen af søgeresultaterne – FØR de organiske. Og det bedste af det hele er, at du kun betaler, når nogen klikker på din annonce og besøger din hjemmeside. De bedste resultater opnår du ved at kombinere SEO og Google Adwords. Når du er synlig i de organiske såvel som de betalte søgeresultater, viser du, at du er en prominent spiller på markedet. Det øger din troværdighed hos såvel kendte som nye kunder. Ydermere fungerer det som en defensiv: Der er i gennemsnit kun plads til 10 søgeresultater på side 1, og jo flere du har patent på, jo færre er der tilbage til dine konkurrenter.

En ekstra bonus er, at du igennem SEO og Google Adwords får målbare resultater og adgang til betydningsfulde data. På den måde kan du både dokumentere effekten af dine investeringer og træffe de rigtige valg i forhold til, hvilke optimeringsmuligheder og indsatsområder der vil være værdifulde for dig at fokusere på fremadrettet.

Du kommer længst med et bureau i ryggen

Forudsætningerne for at skabe en effektiv SEO-strategi kræver stor ekspertise i, hvordan søgemaskiner som Google vurderer og placerer en hjemmeside. Google anvender nemlig flere hundrede algoritmer til at vurdere, hvilke websites der er mest relevante i forhold til en søgning. Det er derfor en rigtig god idé, at du allierer dig med et bureau, hvor der sidder specialister, som arbejder professionelt med SEO og følger med i alle trends m.m.

Ved at outsource dit SEO-arbejde til et bureau får du eksperthjælp til at nå dine målsætninger, samtidigt med at du kan bruge din kostbare tid på det, som du er bedst til. Det, du skal være opmærksom på, når du indgår et samarbejde omkring SEO og Google Adwords, er, at vælge et bureau, der har mange års erfaring inden for området. Prioriter et bureau, der giver dig en månedlig afrapportering og effektmåling, så du får dokumentation for, hvordan der arbejdes med din SEO-strategi. Og brug din sunde fornuft, hvis du bliver stillet overfor krav om lange bindingsperioder. Det bedste udbytte af et samarbejde får du oftest, når det er din tilfredshed med resultaterne, der bestemmer, hvor længe samarbejdet skal køre.

 

Kunne du tænke dig at få tjekket, hvordan du placerer dig i søgeresultaterne for forskellige Google søgninger? Du kan bestille en gratis SEO-analyse hos nord advertising lige her

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar