fbpx
logo
Skanderborgvej 232, 2.
8260 Viby J
(+45) 36 97 00 80
mail@nord-ad.dk
Følg os

Derfor skal håndværkere også markedsføre sig

Derfor skal håndværkere også markedsføre sig

Det er de færreste, for hvem det kommer som et chok, at online markedsføring er essentielt, hvis man vil sætte skub i sin virksomhed. Men dermed ikke sagt, at det er en disciplin, som ligger lige til højrebenet for alle. Markedsføring er den form for paraplybegreb, som næsten har flere underkategorier og indgangsvinkler, end der er bogstaver i alfabetet. Det er med andre ord en hård nød at knække. Herunder kan du læse om, hvorfor det er vigtigt at stille skarpt på din markedsføring online – uanset om du er ejer af en webshop eller driver en håndværkervirksomhed.

Markedsføring i alle brancher

Når vi skriver, at online markedsføring er en vigtig post, uanset om du falder naturligt ind i et online segment eller ej, så skyldes det, at det er den bedste måde, hvorpå du kan differentiere dig fra dine konkurrenter samt få nye kunder ind i biksen. Når vi står og mangler en håndværker, vil de fleste ty til Google, hvis ikke man allerede f.eks. kender en god tømrer. Derfor er det vigtigt at være skarp på virksomhedens digitale tilstedeværelse, så netop din håndværkervirksomhed kommer frem, når kunderne søger efter en ”kvalitetsbevidst håndværker” eller ”et godt tilbud” på Google.

Hvad kan din virksomhed tilbyde?

Der findes mange måder, hvorpå du kan sikre, at kunderne finder dig og vælger din virksomhed frem for konkurrenten – og det gælder alle brancher. Det er sikkert ikke første gang, du ser et link til et online casino? Her tilbyder casinoerne, f.eks. Royal Casino ofte forskellige ydelser, som f.eks. kan være bonus uden indbetaling eller dobbelt op på indbetalingen. Andre reklamerer med en rabatkode, f.eks. Mr Green bonuskode. På den måde får kunderne en form for service med, når de bruger et af de mange spil online, hvilket er en god måde at give kunderne en ekstra god oplevelse på. Som håndværker kan du sætte fokus på kundeservice og den gode oplevelse ved f.eks. at tilbyde:

  • Du laver et uforpligtende tilbud kvit og frit inden for 24 timer.
  • Tilbuddet sendes elektronisk og følges altid op med en uddybende telefonsamtale.
  • 10 % rabat på den næste ordre.

Det gælder med andre ord om at finde frem til de ting, du kan tilbyde i din virksomhed og kommunikere dem ud gennem de digitale kanaler, du har til rådighed – såsom hjemmeside eller Facebook. Det kan være alt fra en aftale om gratis gennemgang, en garanti på ydelsen eller en form for rabat. Er du håndværker, skal du måske slå på din pålidelighed, detaljeorientering eller effektivitet?

Du kan skille dig ud

Selvom online markedsføring i sin brede forstand kan være svært at forstå til fulde, så gælder det bare om at tage fat de ting brug, som du kan overskue og inkorporere i din egen markedsføring. En Facebook- eller LinkedIn-side kan være et godt sted at hente kunder, fortælle om dine projekter, lave konkurrencer eller dele nyttig viden inden for din branche. Det gælder i bund og grund om at sørge for, at du skiller dig ud fra mængden af konkurrenter, så dem, der søger efter dine ydelser eller produkter, finder frem til dig – og bliver i din ordrebog.