fbpx
logo
Skanderborgvej 232, 2.
8260 Viby J
(+45) 36 97 00 80
mail@nord-ad.dk
Følg os

SoMe-tendenser i 2019

SoMe-tendenser i 2019

I 2017 skete der meget inden for de Sociale Medier, mens 2018 bød på forbedringer og opdateringer. Derfor er det spændende at se, hvilke tendenser vi vil se i 2019. I denne artikel giver vi et bud på, hvad der kommer til at præge året.

Influencers

Hvis vi skal ud og købe et nyt produkt, vil det være naturligt at spørge venner og familie til råds. Dette gør vi, fordi vi stoler på vores nærmeste. Hvis vi snakker købsproces, er disse mennesker således vores influencers – og den største drivkraft, når det gælder køb.

På samme måde gælder det, når vi benytter influencers i vores markedsføring. Mange har tillid til de influencers, som de følger på de Sociale Medier. Derfor er influencerne gode, når man som virksomhed ønsker at øge kendskabsgraden – samt at skabe tillid mellem brand og potentielle kunder.  Brug derfor influencers til at kommunikere dit budskab for dig, da de har en masse følgere, som ser op til dem. Derfor vil du opleve, at troværdigheden er større end normalt. Samtidig vil du opleve, at dine kunder reagerer bedre på det.

Det er dog vigtigt, at du finder influencers, der appellerer til din målgruppe. Du kan ikke være sikker på, at influencerne  øger jeres salg eller styrke, men jeres kendskabsgrad vil formentlig blive styrket, samt jeres troværdighed vil stige, når I blive anbefalet. Hvis f.eks. en influencer anbefaler telerepair.dk, vil deres følgere føle sig mere trygge ved at få repareret telefon her.

Inddragelse af brugerne

Overordnet set er troværdigheden til reklamer og brands faldende. Derfor er der mange, det tænker, at traditionelle reklamer er døde. Men dette er ikke nødvendigvis tilfældet, for der er stadig håb forude.

Hvis du laver reklame eller markedsføring, som får sat dine kunder i gang, vinder du meget. Og i dag er det ikke længere selve købsøjeblikket, men hele købsrejsen, som er vigtig for kunderne. Det handler derfor i større grad end tidligere om at involvere og engagere sine kunder. På den måde skaber du relationer, transparens, og troværdighed til brandet.

Mange ser de Sociale Medier som en markedsføringsplatform. Men de er så meget mere end dette, for man bruger dem også til at indsamle data. Dette gøres ved at analysere interaktioner og engagement fra kunderne. Når man analyserer dette, kan man i højere grad optimere sin markedsføring. Med denne data vil I derfor blive klogere på jeres kunder og dermed kunne målrette jeres markedsføring.

Videoer

Hvis du endnu ikke har tænkt videoer ind i dit budget, så er tiden inde til at gøre dette. Videoer er nemlig mere vigtige end nogensinde, når man vil fange forbrugerne. Videoreklamer betyder, at dine forbrugere hurtigt kan få et budskab og lære om dit produkt. Derfor er videoer en rigtig god måde at komme ud med sin content. Også i SEO-regi er det en fordel med videoindhold.

Reklamerne kan også hjælpe til at reklamere andre steder. F.eks. kan du med videoreklamer reklamere på YouTube, streamingstjenester og andre videodrevne medier. Det er dog vigtigt, at man laver disse ordentlig, da konkurrencen er stor, når det kommer til videoreklame. Hvis det bliver lavet godt, kan det få folk til at interagere og engagere sig.